STUDIO PANTOMIMY #5
Zapraszamy na piąty zjazd Studia Pantomimy, który odbędzie się 17-18 lutego pod hasłem RUCH SCENICZNY.
Chcemy spojrzeć na naszą technikę z szerokiej perspektywy, wzbogacając ją o indywidualne poszukiwania i autorskie elementy warsztatu aktora-mima zespołu artystycznego WTP. Studio Pantomimy działa w trybie comiesięcznych, weekendowych, zjazdów, a każdy z nich odbywa się pod innym hasłem/tematem.
Harmonogram:
17 lutego
- 9:00-11:00 Ruch sceniczny - prowadzi Piotr Soroka
- 11:15-14:15 Trening aktorski i praca studyjna nad ciałem - prowadzi Ewelina Ciszewska
- 15:00-18:00 Jak mówić i słuchać w ruchu - partytury dialogów scenicznych - prowadzi Agnieszka Charkot
18 lutego
- 9:00-11:00 Ruch sceniczny - prowadzi Piotr Soroka
- 11:15-14:15 Trening aktorski i praca studyjna nad ciałem - prowadzi Ewelina Ciszewska
- 15:00-18:00 Jak mówić i słuchać w ruchu - partytury dialogów scenicznych - prowadzi Agnieszka Charkot
czas i miejsce: 17, 18 lutego 2024, Sala prób WTP, al. Dębowa 16
maksymalna ilość uczestników: 15 osób
karnet na cały zjazd (dwa dni warsztatowe): 200 zł
karnety: www.bilety.pantomima.wroc.pl
kontakt: edukacja@pantomima.wroc.pl
Uwaga! Ilość miejsc ograniczona.
- Ruch sceniczny - prowadzi Piotr Soroka
Podczas warsztatu poszukamy sposobów na tworzenie struktur ruchowych i choreograficznych z gestów codzienności, które pozwolą nam na snucie opowieści o tym, co i jak czują ludzie. Będzie to swojego rodzaju laboratorium, w którym wspólnie będziemy tworzyć materiał ruchowy, testować go i sprawdzać, jakie daje możliwości. Podejmowane działania nie będą wpisywały się w żadną konkretną technikę, ale będą czerpały ze specyfiki pantomimy i tańca współczesnego. Podczas zajęć będziemy poszerzać wyobraźnię ruchową, poszukiwać własnej, autentycznej ekspresji ciała, improwizować, obserwować relacje ruchu z mimiką, oddechem czy emocjami.
- Trening aktorski i praca studyjna nad ciałem - prowadzi Ewelina Ciszewska
Ciało jest niezwykłym źródłem wiedzy o człowieku. Czerpanie z tego bogactwa i przetwarzanie go na potrzeby sztuki daje możliwość kreowania własnej opowieści, a tym samym nowego języka teatralnego i nowej perspektywy. Jesteśmy w nieustannym ruchu. Zmienia nas kontekst i czas. Czasem ostrożnie analizujemy siebie, a czasem intuicyjnie dajemy się porwać, by intensywnie siebie odczuwać i wyrażać. Nasze ciało myśli, nasze ciało czuje, nasze ciało mówi.
Zapraszamy do przestrzeni, w której z intencji, emocji i ciała zbudujemy teatralną strukturę.
- Jak mówić i słuchać w ruchu - partytury dialogów scenicznych - prowadzi Agnieszka Charkot
Przyjrzymy się jednym z najbardziej popularnych i rozpoznawalnych dialogów z dramatu polskiego i światowego. Poszukamy ekwiwalentów ruchowych do przełożenia ich na język ciała i gestu. Spotkanie postaci stanie się dla nas pretekstem do przyjrzenia się kompozycji ruchu scenicznego i łączenia różnych jakości ruchowych. Sceniczny dialog będzie dla nas pretekstem do badania zdarzeniowości, fabuły i akcji scenicznej.