Studio Pantomimy #4

Zapraszamy na trzeci zjazd Studia Pantomimy, który odbędzie się 20-21 stycznia pod hasłem PANTOMIMA.

Chcemy spojrzeć na naszą technikę z szerokiej perspektywy, wzbogacając ją o indywidualne poszukiwania i autorskie elementy warsztatu aktora-mima zespołu artystycznego WTP. Studio Pantomimy działa w trybie comiesięcznych, weekendowych, zjazdów, a każdy z nich odbywa się pod innym hasłem/tematem.

Harmonogram:

20 stycznia

  • 9:00-11:00 Przygotowanie ciała do pracy w teatrze ruchu - prowadzi Paulina Jóźwin
  • 11:15-14:15 Emocje w technice - prowadzi Agnieszka Dziewa
  • 15:00-18:00 Tłumaczenie tekstów literackich na język pantomimy - prowadzi Agnieszka Kulińska

 

21 stycznia

  • 9:00-11:00 Przygotowanie ciała do pracy w teatrze ruchu - prowadzi Paulina Jóźwin
  • 11:15-14:15 Emocje w technice - prowadzi Agnieszka Dziewa
  • 15:00-18:00 Tłumaczenie tekstów literackich na język pantomimy - prowadzi Agnieszka Kulińska 

czas i miejsce: 20, 21 stycznia 2024, Sala prób WTP, al. Dębowa 16

maksymalna ilość uczestników: 15 osób

karnet na cały znajd (dwa dni warsztatowe): 200 zł

karnety: www.bilety.pantomima.wroc.pl

kontakt: edukacja@pantomima.wroc.pl

Uwaga! Ilość miejsc ograniczona.

 


  • Przygotowanie ciała do pracy w teatrze ruchu - prowadzi Paulina Jóźwin 

Podczas warsztatu o charakterze rozgrzewki, będziemy traktować nasze ciała, jak instrumenty. Spróbujemy je nastroić i przygotować do pracy w teatrze ruchu na poziomie ciała i umysłu.

Biorąc pod uwagę indywidualne warunki fizyczne uczestników, zbudujemy szereg ćwiczeń pobudzających ciało, umysł i oddech. Skupimy się kolejno na każdym elemencie ciała i poddamy analizie trening fizyczny, który będzie miał na celu szybką i bezwysiłkową rozgrzewkę; ćwiczenia, które pozwolą poczuć, że ciało jest lekkie, a jednocześnie wesprą trwanie w długotrwałym wysiłku albo bezruchu. Praktyka pomoże zadbać o sprawność i elastyczność, ale też siłę wyrazu i bezpieczeństwo naszych ciał.

W czasie zajęć priorytetowo potraktowane będą: kręgosłup, wzmocnienie brzucha i pośladków oraz praca z prawidłowym oddechem podczas wysiłku fizycznego. 

 

  • Emocje w technice - prowadzi Agnieszka Dziewa

Warsztat dla wszystkich, którzy chcą poszerzyć świadomość używania pantomimy w zadaniach scenicznych. Popracujemy nad wachlarzem emocji potrzebnych do tworzenia etiud i poszerzymy je o technikę pantomimy. Skupimy się na poszukiwaniu balansu i odpowiednim wyważeniu proporcji, co pozwoli zwiększyć moc pantomimicznego gestu i stanu.

To co szczególnie będzie nas interesować w tym spotkaniu to próba znalezienia prawdy na scenie i użycie adekwatnych środków wyrazu. Odbędziemy wspólną podróż od szerokiego ruchu do drobnego, znaczącego gestu, podpierając go emocjonalną warstwą. 

 

  • Tłumaczenie tekstów literackich na język pantomimy - prowadzi Agnieszka Kulińska

Czy dwa przeciwstawne bieguny komunikacji - tej opartej na słowie i tej rezygnującej ze słowa na rzecz mowy ciała - mają punkty zbieżne?

Jakie jakości wnoszą do procesu twórczego i jak ze sobą rezonują? W jakim stopniu narracja literacka zasila język teatru ruchu i jak dobierać narzędzia do jej interpretacji?

Przyjmując za punkt wyjścia materiał literacki, w sposób praktyczny i eksperymentalny, podejmiemy próbę przeniesienia słowa w gest. Zbadamy potencjały drzemiące w analizie interpretacyjnej zarówno treści, jak i samej formy tekstu.

W improwizacjach ruchowych stworzymy przestrzeń do odczuwania poprzez ciało, jak pracują w nas komunikaty słowne, manifestują się emocje i myśli, a także jak są zasilane przez historię pierwotną. Gdzie zaczyna się, a gdzie kończy „story” wywiedziona ze źródła literackiego? Jakie rodzaje narracji nakładają się na siebie w pantomimie i jaki może być efekt tej synergii?

W trakcie trwania naszego dwudniowego warsztatu będziemy pracować na mitologicznych archetypach postaci oraz wątkach fabularnych zaczerpniętych z mitów Greków i Rzymian do literatury pięknej. Dokonamy reinterpretacji treści, metafor, zainspirujemy wyobraźnię, pozwalając jej się wyrazić poprzez fizyczność.

Zobacz więcej o: