Czyż nie dobija się koni?

Czyż nie dobija się koni?
na podstawie powieści Horace'a McCoya 
reż. Radosław Rychcik
5. 07
godz.
5. 07
godz.
6. 07
godz.
6. 07
godz.

Twórcy

  • scenariusz i reżyseria: Radosław Rychcik
  • choreografia: Jakub Lewandowski
  • scenografia, kostiumy i reżyseria światła: Łukasz Błażejewski
  • muzyka: Michał Lis
  • asystent scenografa: Adrian Lewandowski
  • asystentka choreografa: Ada Kazimierz

Obsada

  • James Bates Artur Borkowski
  • Jackie Miller Agnieszka Charkot
  • Rosemary Loftus (Alice Le Blanc) Izabela Cześniewicz
  • Gloria Beatty Agnieszka Dziewa
  • Geneva Tomblin / Pani Higby Agnieszka Kulińska
  • Kid Kamm Jan Kochanowski
  • Basil Gerard Radosław Lis (gościnnie)
  • Pedro Ortega Eloy Moreno Gallego
  • Ruby Bates Anna Nabiałkowska
  • Lillian Bacon Karolina Pewińska
  • Guy Duke Paweł Palcat (gościnnie)
  • Robert Syverten Jakub Pewiński
  • Bess Cartwright Monika Rostecka
  • Mack Aston Krzysztof Szczepańczyk
  • Mary Hawley Justyna Taborska (gościnnie)
  • Vee Lovell Mateusz Wierzbicki (gościnnie)

Premiera:

24 listopada 2023
Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA)

Czas trwania:
120 minut (bez przerwy)

 

Uwaga: przedstawienie zawiera sceny z użyciem światła stroboskopowego, które mogą oddziaływać na widzów z epilepsją fotogenną lub innymi uczuleniami na światło

Rzecz dzieje się w latach 30-tych w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Ofiary kryzysu finansowego tańczą w konkursie tanecznym, w którym główną nagrodą jest duża suma pieniędzy. To opowieść o biedzie, głodzie, pieniądzu i walce o przetrwanie.

To również opowieść o determinacji, marzeniach, nadziejach i wytrwałości.To historia o złudzeniach i ich utracie, to historia o tym, że w człowieku coś pęka, coś się łamie i nie można tego poskładać.

Bohaterowie tej opowieści są pierwowzorami bohaterów głośnego reportażu Jessicy Bruder „Nomadland”, którzy po recesji w 2007-2009 roku przyjęli przejściowy tryb życia, podróżując po Stanach  Zjednoczonych w poszukiwaniu pracy sezonowej. Sprzedają domy, bo nie mogą ich już utrzymać, przesiadają się do kamperów, przyczep, vanów i ruszają w drogę. Wielki Kryzys lat 1929-39 i kryzys finansowy lat 2007-2009 wymuszają na ludziach podobne zachowania. Są gotowi na wszystko, by walczyć o swoje marzenia. Są gotowi na wszystko, bo walczą o przetrwanie.

Obsługa techniczna sceny w trakcie przedstawienia:

  • kierownik techniczny KRZYSZTOF KOWALSKI
  • realizacja światła BOGUMIŁ PALEWICZ, GRZEGORZ POBIEGŁOWSKI
  • realizacja dźwięku: PRZEMYSŁAW CIEŚLA
  • garderobiana IZABELA DUBIENIECKA
  • inspicjentka KATARZYNA RADOMSKA, KLAUDIA JAKUBOWSKA
  • zdjęcia w galerii NATALIA KABANOW
  • trailer ADRIAN JANISIO 

Nagrody i wyróżnienia

ARLEKINY, wrocławska nagroda z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru:

Wyróżnienia Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024 wg Miesięcznika Teatr: 

  • Najlepsza adaptacja teatralna/dramaturgia
  • Łukasz Błażejewski, w kategorii najlepsza scenografia/kostiumy
  • Jakub Lewandowski, w kategorii najlepsza choreografia
  • Najlepszy spektakl taneczny 

Zadanie finansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, a także z budżetu Województwa Dolnośląskiego.