- scenariusz i reżyseria: Radosław Rychcik
- choreografia: Jakub Lewandowski
- scenografia, kostiumy i reżyseria światła: Łukasz Błażejewski
- muzyka: Michał Lis
- asystent scenografa: Adrian Lewandowski
- asystentka choreografa: Ada Kazimierz
Czyż nie dobija się koni?
Twórcy
Obsada
- James Bates Artur Borkowski
- Jackie Miller Agnieszka Charkot
- Rosemary Loftus (Alice Le Blanc) Izabela Cześniewicz
- Gloria Beatty Agnieszka Dziewa
- Geneva Tomblin / Pani Higby Agnieszka Kulińska
- Kid Kamm Jan Kochanowski
- Basil Gerard Radosław Lis (gościnnie)
- Pedro Ortega Eloy Moreno Gallego
- Ruby Bates Anna Nabiałkowska
- Lillian Bacon Karolina Pewińska
- Guy Duke Paweł Palcat (gościnnie)
- Robert Syverten Jakub Pewiński
- Bess Cartwright Monika Rostecka
- Mack Aston Krzysztof Szczepańczyk
- Mary Hawley Justyna Taborska (gościnnie)
- Vee Lovell Mateusz Wierzbicki (gościnnie)
Premiera:
24 listopada 2023
Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA)
Czas trwania:
120 minut (bez przerwy)
Uwaga: przedstawienie zawiera sceny z użyciem światła stroboskopowego, które mogą oddziaływać na widzów z epilepsją fotogenną lub innymi uczuleniami na światło
Rzecz dzieje się w latach 30-tych w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Ofiary kryzysu finansowego tańczą w konkursie tanecznym, w którym główną nagrodą jest duża suma pieniędzy. To opowieść o biedzie, głodzie, pieniądzu i walce o przetrwanie.
To również opowieść o determinacji, marzeniach, nadziejach i wytrwałości.To historia o złudzeniach i ich utracie, to historia o tym, że w człowieku coś pęka, coś się łamie i nie można tego poskładać.
Bohaterowie tej opowieści są pierwowzorami bohaterów głośnego reportażu Jessicy Bruder „Nomadland”, którzy po recesji w 2007-2009 roku przyjęli przejściowy tryb życia, podróżując po Stanach Zjednoczonych w poszukiwaniu pracy sezonowej. Sprzedają domy, bo nie mogą ich już utrzymać, przesiadają się do kamperów, przyczep, vanów i ruszają w drogę. Wielki Kryzys lat 1929-39 i kryzys finansowy lat 2007-2009 wymuszają na ludziach podobne zachowania. Są gotowi na wszystko, by walczyć o swoje marzenia. Są gotowi na wszystko, bo walczą o przetrwanie.
Obsługa techniczna sceny w trakcie przedstawienia:
- montażysta, kierownik techniczny KRZYSZTOF KOWALSKI
- realizacja światła BOGUMIŁ PALEWICZ
- realizacja dźwięku: PRZEMYSŁAW CIEŚLA
- garderobiana EDYTA KRYSIEWICZ
- inspicjentka KATARZYNA RADOMSKA
- zdjęcia w galerii NATALIA KABANOW
Nagrody i wyróżnienia
ARLEKINY ZA NAJLEPSZE KREACJE AKTORSKIE:
- Izabela Cześniewicz, w kategorii drugoplanowa rola żeńska, za rolę Rosemary Loftus
Zadanie finansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, a także z budżetu Województwa Dolnośląskiego.