Wegetarianka
z inspiracji powieścią Han Kang
Wegetarianka Han Kang to południowokoreańska powieść opowiadająca o losach Yeong-hye, kobiety, która przestaje jeść mięso i pragnie stać się drzewem. Kobieta staje w obliczu opresji i przemocy, jaką zgotowuje jej nie tylko społeczeństwo, ale i najbliżsi. Reżyserka traktuje wegetarianizm niedosłownie i rozumie jako kondycję człowieka, który odmawia tego, czego ma pod dostatkiem, co narzuca mu społeczeństwo.
Patrycja Wysokińska
Studentka V roku reżyserii w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (koreanistyka) i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (ekonomia, międzynarodowe stosunki gospodarcze). Stypendystka w Instytucie Teatrologii Stosowanej na Uniwersytecie Justusa Liebiga w Gießen w Niemczech.
Zadebiutowała w 2022 roku w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie (dramaturgia, Sen nocy letniej, reż. Krzysztof Garbaczewski) oraz w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu (reżyseria, Kordian).
Jej prace pokazywane były m.in. podczas 5. Kieleckiego Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego (czytanie dramatu Gotki Artura Pałygi), festiwalu Theatermaschine w Gießen (PROJECT 24, Artificial Creativity: A Human Response), PROJECT PROMO: EVEN YOUNGER GENERATION w ramach Generation After 6. Showcase w Nowym Teatrze w Warszawie (Realverse), rezydencji na 11. Festiwalu Sopot Non-Fiction (Akademia Przebudzenia) oraz 11. Forum Młodej Reżyserii w Krakowie (W płomieniach).
Odbyła staże reżyserskie i dramaturgiczne u Susanne Kennedy i Johanny Höhmann (THE WORK, Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie), Krzysztofa Warlikowskiego (Der Idiot, Salzburger Festspiele) oraz Boogaerdt/VanderSchoot (SONGOFSONGS, Theater Rotterdam). Jako asystentka reżysera współpracowała z Mają Kleczewską (Twarzą w twarz, Teatr Powszechny w Warszawie), Michałem Borczuchem (Przemiany, Teatr Studio w Warszawie) i Damianem Josefem Neciem (Der Szturem. Cwiszyn, Teatr Żydowski w Warszawie).
Finalistka 2023 BBC World Service/British Council International Playwrighting Competition (high commendation, dramat radiowy The Womb) oraz konkursu „Obserwatorium artystyczne ENTREE” (2019, z Laboratorium postpamięci). Półfinalistka dwóch edycji Papaya Young Directors/Papaya Young Creators (2020, 2022). Laureatka V Konkursu na Projekt Teatralny MODELATORNIA nawiązującego do idei artystycznych Jerzego Grotowskiego (2022) oraz konkursu na instalację artystyczną podczas 10. Międzynarodowego Festiwalu Szkół Teatralnych iTSelF (2019).