Studio Pantomimy #1
Po wakacyjnej przerwie zapraszamy na pierwszy w tym sezonie zjazd Studia Pantomimy.
Projekt kształcący zarówno w technice pantomimy, jak i w zakresie współczesnych technik pracy z ciałem i ruchem czy dramaturgii teatru ruchu, odbywać się będzie w niezmienionej formule comiesięcznych, weekendowych zjazdów. Zajęcia prowadzą aktorki i aktorzy z zespołu artystycznego Wrocławskiego Teatru Pantomimy, jak również zaproszeni eksperci i praktycy z zakresu teatru ruchu i tańca.
Pierwszy zjazd odbędzie się 19-20 października pod hasłem PRACA NAD ROLĄ.
Karnety na dwudniowe warsztaty w cenie 200 zł dostępne są na stronie www.bilety.pantomima.wroc.pl
Warsztaty adresowane są dla osób pełnoletnich.
Harmonogram na sobotę i niedzielę:
9:00-11:00 – rozgrzewka pantomimiczna
prowadzenie: Krzysztof Szczepańczyk
Rozgrzewka Pantomimiczna to nic innego jak zanurzenie się i wnikliwe przyglądanie się obszarom własnego ciała, które w codzienności są często pomijane. Praktyka inspirowana jest doświadczeniem z pracy w WTP i techniką pantomimy, którą w twórczy sposób użyjemy jako rozgrzewkę. Izolacja, iluzja, napięcie i rozluźnienie to tylko część elementów, które pomogą bezpiecznie przygotować ciała do działań scenicznych.
11:15-14:15 – praca nad rolą
prowadzenie: Anna Nabiałkowska
Bazę warsztatu „praca nad rolą” będą stanowiły trzy obszary: charakterologiczna analiza postaci w kontekście zdarzenia, określonej historii, miejsca w którym się znajduje; identyfikacja z postacią; przenoszenie emocji na ruch z uwzględnieniem charakteru postaci. Dodatkowo uczestnicy i uczestniczki warsztatu będą mieli okazję popracować nad charakterystycznością postaci, czyli wydobywaniem ich indywidualnych, charakterystycznych cech. Zadania będą również obejmowały pracę nad lekkością formy i precyzją wykonawczą.
15:00-18:00 – praca nad rolą
prowadzenie: Jan Kochanowski
W trakcie warsztatu ruchowo-aktorskiego postaramy się dowiedzieć z jakich elementów możemy komponować opowieść danej postaci. Czy to opartych na osobistych przeżyciach, obserwacjach lub całkowitej fikcji. Wszystkie działania ruchowo-aktorskie są jakąś mini historią utkaną w emocje. Jak skupić uwagę widza, poruszyć go w dialogu z nim, ale nie znużyć. Spróbujemy wzbogacać rolę o różne warstwy równoległych opowieści, będących czasem powidokami wcześniejszych historii, a czasem uporczywych natręctw sennych. Budowanie roli to nie tylko dialog ze sobą, ale też z innymi ludźmi, światem i jego tajemnicami. Kluczem niech będzie wasza wrażliwość i kreatywność.