Podsumowanie roku 2024 w liczbach
„STADO. w środku jesteśmy baśnią”, Fot. Natalia Kabanow
Podsumowanie roku 2024 w liczbach
W ramach podsumowania proponujemy matematyczne rebusy, pod którymi ukryliśmy wszystko to co najlepsze :) w odchodzącym 2024 roku.
3 +3+1 - nowe produkcje w Pantomimie to trzy premiery "I love Chopin" duetu Jędrzej Piaskowski, „STADO. w środku jesteśmy baśnią” w reż. Martyny Majewskiej i „Ogród sensoryczny” w naszym ogrodzie przy siedzibie teatru; trzy szkice reżyserskie w ramach Konkurs na Debiut reżyserski w Pantomimie, czyli: CZEMU SERCE TWE MÓWI TAK DZIWNIE wg koncepcji Wiktora Stypy, MOBY DICK wg koncepcji Jakuba Zalasy i WEGETARIANKA wg koncepcji Patrycji Wysokińskiej; gościliśmy też w naszej siedzibie premierowy projekt Zdenki Pszczołowskie „Willa. Die Seifenoper”.
3 – spektakle zostały zakwalifikowane do konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej: „Symfonia alpejska” w reż. Cezarego Tomaszewskiego i na podstawie tekstu Klaudii Hartung-Wójciak, „I love Chopin" duetu Jędrzej Piaskowski / Hubert Sulima oraz „ZBRODNIA I KARA. Z powodu zbrodni Rosjan, których nie potrafimy zrozumieć” w reż. Jakuba Skrzywanka – spektakl w koprodukcji z wrocławskim Teatrem Polskim w Podziemiu.
6/5 – 6 nominacji do wrocławskiej nagrody Arlekin 2024 i finalnie aż 5 nagród w rękach naszego zespołu z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru! Nagrody powędrowały do: Karoliny Paczkowskiej (w kategorii debiut, za rolę Hanny w spektaklu „Niepokój przychodzi o zmierzchu”), Izabeli Cześniewicz (w kategorii drugoplanowa rola żeńska, za rolę Rosemary Loftus w spektaklu „Czyż nie dobija się koni?”), Jana Kochanowskiego (w kategorii główna rola męska, za rolę Ojca w spektaklu „Niepokój przychodzi o zmierzchu”), Eloya Moreno Gallego (w kategorii epizod, za rolę Królika w spektaklu „Niepokój przychodzi o zmierzchu”), Artura Borkowskiego (w kategorii drugoplanowa rola męska, za rolę Weterynarza w spektaklu „Niepokój przychodzi o zmierzchu”).
6/12 – w odchodzącym roku zorganizowaliśmy 6 zjazdów Studia Pantomimy. Spędziliśmy razem 12 dni warsztatowych z 18 prowadzącymi zajęcia. I nadal chcemy kroczyć drogą wytyczoną lata temu przez Henryka Tomaszewskiego, który od powołania Studia Pantomimy rozwinął unikatową formułę teatralną.
5/8– dokładnie tyle razy gościliśmy na festiwalach ze spektaklem Małgorzaty Wdowik „Niepokój przychodzi o zmierzchu”. W kwietniu pojechaliśmy na festiwal NOVÁ KOMEDIE w Pradze oraz na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym KONTRAPUNKT do Szczecina. W maju zawitaliśmy na 44. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych, w czerwcu na 28. Międzynarodowy Festiwalu Teatralnym Kontakt w Toruniu, na którym otrzymaliśmy dwie nagrody: wyróżnienie aktorskie dla Agnieszki Dziewy oraz Nagrodę Młodych KRZYK MŁODEGO POKOLENIA dla Małgorzaty Wdowik. W listopadzie „Niepokój…” wziął udział w Konkursie głównym na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” w Katowicach, a Małgorzata Wdowik otrzymała 2 z 5 mieszków przyznawanych przez jury. (Tu możemy wam zdradzić, że to jeszcze nie koniec sukcesów oraz wyjazdów tego przedstawiania 😉)
Do pięciu pokazów festiwalowych ze spektaklem „Niepokój przychodzi o zmierzchu” - dołączamy koleje dwa ze spektaklem „ZBRODNIA I KARA. Z powodu zbrodni Rosjan, których nie potrafimy zrozumieć” w reż. Jakuba Skrzywanka - 24 maja w ramach 38. Dni Sztuki Współczesnej w Białymstoku oraz w październiku na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Bez Granic w Cieszynie. Spektakl z koprodukcji z wrocławskim Teatrem Polskim w Podziemiu otrzymuje w Cieszynie dwie nagrody: nagrodę publiczności "Złamany Szlaban" oraz nagrodę jury dla najlepszego spektaklu! Wisienką na torcie w naszych teatralnych podróży jest pokaz spektaklu duetu Jędrzeja Piaskowskiego oraz Huberta Sulimy „I love Chopin” w ramach Przestrzeni Sztuki - Taniec w Bytomiu.
52/56 – tyle spektakli zagraliśmy dla Was we Wrocławiu. Dołączając wszystkie spektakle wyjazdowe i festiwalowe liczba wynosi – 56.
17 – to liczba wydarzeń okołoteatralnych, czyli: 6 podcastów, 4 PantoZINY, 3 spotkania w ramach Ogrodu wizualnego, 1 spotkanie w ramach eventu „Śniadanie na trawie”, 3 pokazy pracy rezydenta.
12/3/1 – we wrześniu i październiku wszystko kręciło się wokół Debiutu reżyserskiego w Pantomimie. Zakwalifikowało się 12 wniosków spełniających formalne wymogi. Spośród nich, wyłoniliśmy 3 zwycięskie koncepcje, a nasza publiczność wyłoniła ten jedne - najlepszy. Na horyzoncie 2025 r. już widzimy premierę MOBY DICKA wg koncepcji Jakuba Zalasy.
W 2024 roku nasze spektakle zobaczyło ponad 8 tysięcy widzów!
Dziękujemy za twórczy czas spędzony razem, za wszystkie głosy dopingu oraz krytyki. I do zobaczenia w 2025 r.!