Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024 - podsumowanie sezonu w miesięczniku Teatr

Poznaliśmy podsumowanie sezonu teatralnego 2023/2024 wg Miesiecznika Teatr! W zestawieniu Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024 otrzymaliśmy aż 10 wyróżnień!

 

I love Chopin, reż. Jędrzej Piaskowski, dram. Hubert Sulima, fot. Natalia Kabanow

I love Chopin, Fot. Natalia Kabanow

Najlepsza rola kobieca Karolina Paczkowska, I love Chopin, reż. Jędrzej Piaskowski, Wrocławski T. Pantomimy (Kamil Bujny)

Najlepszy teatr Wrocławski Teatr Pantomimy (Anna Jazgarska)

Najlepszy teatr Wrocławski Teatr Pantomimy (Maryla Zielińska)

Najlepsza adaptacja teatralna/dramaturgia Radosław Rychcik, Czyż nie dobija się koni?, reż. Radosław Rychcik, Wrocławski T. Pantomimy (Kamil Bujny)

Najlepsza scenografia/kostiumy/reżyseria światła  Łukasz Błażejewski i jego scenografia oraz kostiumy w Czyż nie dobija się koni? na podstawie powieści Horace’a McCoya w reż. Radosława Rychcika we Wrocławskim T. Pantomimy (Anna Jazgarska)

Najlepsza choreografia Jakub Lewandowski, Czyż nie dobija się koni?, reż. Radosław Rychcik, Wrocławski T. Pantomimy (Kamil Bujny)

Najlepsza choreografia Jakub Lewandowski za choreografię w Czyż nie dobija się koni? na podstawie powieści Horace’a McCoya w reż. Radosława Rychcika we Wrocławskim T. Pantomimy. (Anna Jazgarska) 

Zdjęcie z przedstawienia "Czyż nie dobija się koni?" reż. Radosław Rychcik. Scena zbiorowa. Na parkiecie pary w pozycjach tanecznych, wszystkie postaci frontem do obiektywu.

Czyż nie dobija się koni?, fot. Natalia Kabanow

Najlepszy spektakl taneczny Symfonia alpejska w reż. Cezarego Tomaszewskiego we Wrocławskim T. Pantomimy (Szymon Kazimierczak)

Najlepszy spektakl taneczny Ciekawą formę pod względem choreograficznym dla inscenizacji powieści Horace’a McCoya Czyż nie dobija się koni? znalazł Radosław Rychcik wraz z zespołem Wrocławskiego T. Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego. Inaczej niż w znanym filmie Sydneya Pollacka została ucieleśniona i poprowadzona narracja tocząca się wokół maratonu tanecznego, tutaj oparta na figurze koła, rozciągnięta pomiędzy sportowym biegiem i tanecznymi duetami. Wszystkie sceny toczą się jakby w zwolnionym tempie, dzięki czemu jeszcze mocniej ucieleśniony jest efekt zmęczenia uczestników konkursu. Dodatkowo na wyobraźnię widzów intensywnie oddziałują odniesienia do kryzysu ekonomicznego, rosnącej inflacji, które mogą być odczytywane także współcześnie. (Anna Królica)

Najlepszy spektakl taneczny - Jeszcze tylko trzy razy choreografia i wykonanie Wojciech Furman - premiera w ramach Festiwalu Przestrzenie Sztuki - Taniec; produkcja: Wrocławski Teatr Pantomimy

„𝐉𝐞𝐬𝐳𝐜𝐳𝐞 𝐭𝐲𝐥𝐤𝐨 𝐭𝐫𝐳𝐲 𝐫𝐚𝐳𝐲”, choreografia i wykonanie Wojciech Furman

Jeszcze tylko trzy razy, choreografia i wykonanie Wojciech Furman

Serdecznie gratulujemy wszystkich twórcom i dziękujemy za te wspaniałe wyróżnienia.