Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024 - podsumowanie sezonu w miesięczniku Teatr
Poznaliśmy podsumowanie sezonu teatralnego 2023/2024 wg Miesiecznika Teatr! W zestawieniu Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024 otrzymaliśmy aż 10 wyróżnień!

I love Chopin, Fot. Natalia Kabanow
Najlepsza rola kobieca Karolina Paczkowska, I love Chopin, reż. Jędrzej Piaskowski, Wrocławski T. Pantomimy (Kamil Bujny)
Najlepszy teatr Wrocławski Teatr Pantomimy (Anna Jazgarska)
Najlepszy teatr Wrocławski Teatr Pantomimy (Maryla Zielińska)
Najlepsza adaptacja teatralna/dramaturgia Radosław Rychcik, Czyż nie dobija się koni?, reż. Radosław Rychcik, Wrocławski T. Pantomimy (Kamil Bujny)
Najlepsza scenografia/kostiumy/reżyseria światła Łukasz Błażejewski i jego scenografia oraz kostiumy w Czyż nie dobija się koni? na podstawie powieści Horace’a McCoya w reż. Radosława Rychcika we Wrocławskim T. Pantomimy (Anna Jazgarska)
Najlepsza choreografia Jakub Lewandowski, Czyż nie dobija się koni?, reż. Radosław Rychcik, Wrocławski T. Pantomimy (Kamil Bujny)
Najlepsza choreografia Jakub Lewandowski za choreografię w Czyż nie dobija się koni? na podstawie powieści Horace’a McCoya w reż. Radosława Rychcika we Wrocławskim T. Pantomimy. (Anna Jazgarska)

Czyż nie dobija się koni?, fot. Natalia Kabanow
Najlepszy spektakl taneczny Symfonia alpejska w reż. Cezarego Tomaszewskiego we Wrocławskim T. Pantomimy (Szymon Kazimierczak)
Najlepszy spektakl taneczny Ciekawą formę pod względem choreograficznym dla inscenizacji powieści Horace’a McCoya Czyż nie dobija się koni? znalazł Radosław Rychcik wraz z zespołem Wrocławskiego T. Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego. Inaczej niż w znanym filmie Sydneya Pollacka została ucieleśniona i poprowadzona narracja tocząca się wokół maratonu tanecznego, tutaj oparta na figurze koła, rozciągnięta pomiędzy sportowym biegiem i tanecznymi duetami. Wszystkie sceny toczą się jakby w zwolnionym tempie, dzięki czemu jeszcze mocniej ucieleśniony jest efekt zmęczenia uczestników konkursu. Dodatkowo na wyobraźnię widzów intensywnie oddziałują odniesienia do kryzysu ekonomicznego, rosnącej inflacji, które mogą być odczytywane także współcześnie. (Anna Królica)
Najlepszy spektakl taneczny - Jeszcze tylko trzy razy choreografia i wykonanie Wojciech Furman - premiera w ramach Festiwalu Przestrzenie Sztuki - Taniec; produkcja: Wrocławski Teatr Pantomimy

Jeszcze tylko trzy razy, choreografia i wykonanie Wojciech Furman
Serdecznie gratulujemy wszystkich twórcom i dziękujemy za te wspaniałe wyróżnienia.