bachantki (143)
REŻ. Maćko Prusak
Na podstawie "Bachanek" Eurypidesa, "Teorematu" Piera Paolo Pasoliniego i "Przyjeżdżam jutro" Henryka Tomaszewskiego. Inspirując się tymi trzema dziełami, przyglądamy się na nowo ich wspólnym tematom i motywom. Mieszczańską rodzinę odwiedza tajemniczy Przybysz/Dionizos. Niespodziewana wizyta łamie rodzinny porządek i wyzwala w domownikach skrywane do tej pory niepokoje i żądze.
01-batory-trans_fot-NK (5)
REŻ. Martyna Majewska
"BATORY trans" to przedstawienie inspirowane książką Bożeny Aksamit "Batory. Gwiazdy, skandale i miłość na transatlantyku" i opisanymi w niej losami pasażerów statku Batory, który w okresie międzywojnia kursował liniami GAL-u (Gdynia - Ameryka Linie Żeglugowe). Rejs Batorym to czas na zmierzenie się z wyobrażeniami – o emigracji, o potrzebie zmiany, o ucieczce, o tęsknocie, o konieczności.
BS_dy_129
REŻ. Zbigniew Szymczyk
Na podstawie "Domu Bernardy Alba" Federico Garcii Lorki. Niebezpieczna gra pomiędzy budzącym się w córkach pożądaniem, a zniewalającym wpływem matki rozpoczyna się, kiedy w domu pojawia się mężczyzna.
galapagos-rez-a-sobiszewski_scena-zbiorowa
REŻ. Aleksander Sobiszewski
Thriller teatralny. "Galapagos" to opowieść o pewnej nietypowej rodzinie, która zafascynowana jaszczurkami zamienia swój dom w wielkie terrarium.
gastronomia-15
REŻ. Aleksander Sobiszewski
W oparach absurdu rodzi się historia miłości Gastronoma do kebaba. Namiętne uczucie, jakim zapałał kucharz do kawałka mięsa, jest groteską na filmy grozy klasy D. Gastronom niczym dr Frankenstein lub Pigamlion tworzy z mięsa kochankę swoich marzeń.
15317768_1275592512498970_620394971036331010_n
REŻ. Agnieszka Kulińska
Gdzie jest miłość?, gdzie jest najpotężniejsze uczucie świata?, gdzie go szukać? Próby znalezienia odpowiedzi na te pytania podejmie się Pierrot, bohater o dużych i smutnych oczach. Przedstawienie pantomimiczne dla najmłodszych widzów (1-6 lat).
historia-brzydoty
REŻ. Anna Piotrowska
Przedstawienie inspirowane "Historią brzydoty" Umberto Eco. Pojęcia brzydoty i piękna odnosimy dzisiaj głównie do naszego ciała, ciągle ocenianego, porównywanego, mierzonego i ważonego. Co dzieje się z ciałem i duszą, kiedy zaczynamy się niebezpiecznie zbliżać do granicy anoreksji?
01_hydrokosmos_fot-NK (10)
REŻ. Konrad Dworakowski
Mała syrenka jest baśnią smutną, o niespełnionej miłości – tak odpowie niemal każdy, kogo zapytamy o emocje związane z recepcją tej opowieści i trudno temu zaprzeczyć. Czy spośród tych refleksji można wysnuć choć cień nadziei i odkryć sens, który uzasadnia trud głównej ....
scena zbiorowa_Mikrokosmos_rez. Konrad Dworakowski_WTP(2011)_fot. B. Sowa
REŻ. Konrad Dworakowski
Hans Christian Andersen napisał Calineczkę poszukując w dziecku, którego metaforą jest dwu i pół centymetrowa dziewczynka, dowodu bezbronności, posłuszeństwa, niewinności; wskazując jednocześnie ogromny wpływ świata zewnętrznego na to, co dzieje się z bohaterem.
bs_ok_08
REŻ. Kalina/Passini/Mądzik
A gdy otworzył pieczęć siódmą, zapanowała w niebie cisza, prawie na pół godziny.Na obrazie Memlinga wszystko odbywa się w milczeniu. Jest jeszcze krzyk – niemy. Sąd Ostateczny z ludzkiej perspektywy jest momentalny, rozgrywa się w mgnieniu oka.
Poławiacze papieru 2
REŻ. Zbigniew Szymczyk 
Tajemniczy K. to typowy everyman, bohater zniewolony przez urzędniczą machinę. K., który mierzy się z upersonifikowaną alegorią władzy i systemu urzędniczego, stara się wyrwać spod wpływu brutalnego systemu.
Pustka. Pustynia. Nic._WTP_na zdj. Jan Kochanowski Agnieszka Dziewa i Monika Rostecka_fot. Natalia Kabanow
REŻ. Leszek Bzdyl 
Zadać Gombrowiczowi cios! Zrobić z Gombrowicza pantomimę! Odebrać mu słowa i zostawić tylko ciała, ciała uwikłane w inne ciała! Człowieka postawić przed człowiekiem. W pustce.
STAZIONE TERMINI pantomima wroclaw
REŻ. Marek Oleksy 
Akcja tej pantomimy rozwija się w przestrzeni terminalu kolejowego, będącego zarówno miejscem realnym, jak i metaforą kondycji wewnętrznej człowieka. Gromadzący się w nim bohaterowie przynoszą ze sobą pewien balast doświadczeń oraz brzemię społeczno-kulturowych uwikłań i masek.
szatnia_rez-z-szymczyk_foto-b-sowa
REŻ. Zbigniew Szymczyk
Przedstawienie na motywach fragmentów choreografii z przedstawień Henryka Tomaszewskiego: "Ziarno i skorupa", "Strzelnica", "Labirynt", "Kobieta", "Menażeria cesarzowej Filissy", "Spór", "Hamlet – ironia i żałoba", "Rycerze króla Artura", "Akcja – sen nocy letniej", "Tragiczne gry".
szkola-blaznow
REŻ. Zbigniew Szymczyk
Z inspiracji dramatem Michela de Ghelderode’a. Współczesny świat – obwarowany różnorodnymi aktami prawnymi, w tym konwencjami praw człowieka – nadal nie potrafi sobie poradzić z okrucieństwem. Ciągle jesteśmy świadkami przemocy i co raz bardziej wobec niej stajemy się bezsilni.
Zuzanna i stracy_reż. Leszek Mądzik, na zdj. od lewej Mariusz Sikorski, Radomir Piorun_foto Magdalena Franczuk
REŻ. Leszek Mądzik
Fascynacja kobietą i jej urodą, tym, co jak magnes irracjonalnie każe się w niej zatracić, jest naturalną sferą pojęcia pożądania. Takie uczucie wyzwala u dwóch starców, sędziów z Babilonu, Zuzanna – piękna i bogobojna córka Chikiasza.